چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | 2024-02-28
تبلیغات
    کد خبر: 13673 |
    تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ | ارسال توسط :
    4 بازدید
    ۰
    می پسندم
    ارسال به دوستان
    پ

    معاون پرورشی و فرهنگی، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، گفت فرآیند هدایت تحصیلی هرساله از آبان ماه آغاز و تا اول مهرماه سال بعد ادامه می‌یابد.  به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی، در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای […]

    معاون پرورشی و فرهنگی، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، گفت فرآیند هدایت تحصیلی هرساله از آبان ماه آغاز و تا اول مهرماه سال بعد ادامه می‌یابد.

     به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی، در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، در اردوگاه شهید باهنر تهران، با اشاره به اهمیت فرآیند هدایت تحصیلی، اظهار کرد؛ فرآیند هدایت تحصیلی هرساله از آبان ماه آغاز و تا اول مهرماه سال بعد ادامه دارد.

    وی افزود: هدایت تحصیلی بر مبنای دو مؤلفه استوار است؛ یکی ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی و دیگری عملکرد تحصیلی دانش آموزان. البته در این مسیر چالش هایی نیز وجود دارد؛ تعارض بین فرم های هدایت تحصیلی و عملکرد مشاوران، حذف یا اضافه کردن یک رشته شغلی بدون آمایش شغلی و … از جمله چالش های فرآیند هدایت تحصیلی است.

    کاظمی تصریح کرد: عدم اعلام ظرفیت در برخی رشته ها از سوی تعدادی از مناطق و شهرستان ها، دانش آموزان را عملاً به سوی رشته های متراکم مانند رشته تجربی و یا رشته ادبیات و علوم انسانی، سوق می دهد.

    وی تغییر رشته دانش آموزان از رشته های کاردانش به رشته های نظری را از چالش توسعه و تقویت رشته های مهارتی فنی و حرفه ای و کاردانش دانست و ادامه داد: در راستای ایجاد توازن بین دو شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش پیشنهاد شد، پایه دهم در بین دو شاخه مهارتی کاردانش و فنی و حرفه ای، مشترک باشد و دانش آموزان از پایه یازدهم تفکیک شوند، پیگیر تصویب این پیشنهاد در شورای عالی آموزش و پرورش هستیم.

    ادامه خبر...
    هدفمندسازی مهارت آموزی در هنرستان ها  با توجه به آمایش سرزمینی

    معاون پرورشی و فرهنگی، اذعان کرد: پیگیری هدایت تحصیلی در قالب طرح شهاب یکی از مسائلی است که در دستور کار است.

    وی ادامه داد: در بحث هدایت تحصیلی باید ظرفیت های پذیرش رشته های مختلف و توانمندی های دانش آموز را به او اطلاع رسانی کنیم تا دانش آموز تصمیم گیری کند.

    کاظمی خاطرنشان کرد: با اتصال شبکه شاد به سامانه همگام، زمینه فعالیت پایگاه های اوقات فراغت در تابستان را فراهم و فعالیت های بسیاری را برای غنی سازی اوقات فراغت آغاز و تلاش کردیم کلاس های تابستانی را در زیست بوم جدید پیگیری کنیم.

    وی با اشاره به موضوع انتخابات، خاطرنشان کرد: هدف ما مشارکت حداکثری دانش آموزان در انتخابات و ایجاد فضای پرشور انتخاباتی است لذا صفحه «حضور» را در شبکه شاد ایجاد کردیم.

    منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

    منبع خبر «» است و پایگاه خبری آموزش‌نگار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13673 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری آموزش‌نگار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
      برچسب ها:
    لینک کوتاه خبر:
    ×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری آموزش‌نگار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید