پنجشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | 2025-05-15
تبلیغات
    کد خبر: 276637 |
    تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۴ - ۹:۴۳ | ارسال توسط :
    14 بازدید
    ۰
    1
    ارسال به دوستان
    پ

    معاون آموزش متوسطه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها بر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت در بستر همدلی، اتحاد و وفاق جمعی تأکیدکرد

    به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید مصطفی آذرکیش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها اشاره به برنامه‌های تحولی معاونت آموزش متوسطه، اظهار کرد: نهضت عدالت آموزشی و ارتقاء مدارس دولتی به ویژه در مناطق محروم، مورد تأکید رئیس جمهور محترم است و ایشان برابری آموزشی را نماد یک وفاق ملی معرفی کرده‌اند.

    وی در ادامه افزود: ما در معاونت آموزش متوسطه، انسجام بخشی به برنامه‌های تحولی نظام تعلیم و تربیت، توانمندسازی و تقویت شایستگی معلمان، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین مثل هوش مصنوعی و توسعه حرفه‌ای و مستمر گروه‌های توانمندساز را مورد تأکید قرار دادیم.

    معاون آموزش متوسطه  در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های اصلی معاونت آموزش متوسطه ارتقاء کیفیت یاددهی – یادگیری حول دو محور تحول در کلاس درس و تحول در مدیریت آموزشگاهی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

    وی بر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت در بستر همدلی، اتحاد و وفاق جمعی تأکیدکرد و ارتقا سطح تعاملات درون و برون سازمانی را از ضروریات آموزش و پرورش دانست.

    آذرکیش خاطر نشان کرد: ۷۴ دبیرخانه راهبری کشوری و گروه‌های آموزشی متعدد در سطح کشور وظیفه پایش و نظارت بر برنامه درسی در کلاس‌های آموزشی را بر عهده دارند.

    معاون آموزش متوسطه ضمن اشاره به سامانه برنامه ریزی برخط و هوشمند BI گفت: این سامانه تمامی برنامه‌های راهبردی آموزش و پرورش را درنظر دارد و می‌تواند میزان پیشرفت این برنامه‌ها در سطح کشور را به شکل هوشمند و دقیق ارائه دهد.

    ادامه خبر...
    روش‌های آموزشی فعلی قدیمی و ناکارآمد است

    عضو شورای عالی آموزش و پرورش بر رویکرد باهم‌آموزی-به‌هم آموزی-ازهم آموزی اشاره کرد و گفت: این رویکرد باید در کانون کلاس درس اجرایی گردد و در این راستا لازم است تا برنامه‌هایی که تحرک، پویایی، نشاط و شادابی در کلاس درس را موجب می‌شود، مورد توجه قرار گیرند.

    وی با اشاره به ۶۹۴ پژوهش‌سراهای دانش آموزی سراسر کشور، تصریح کرد: این پژوهش‌سراها، برای ایجاد تحول در محیط‌های یادگیری و تنوع‌بخشی فرصت‌های یادگیری و هم‌چنین ایجاد تفکر حل‌مساله تیمی و خلاقانه در کلیه کشور فعالیت می‌کنند.

    آذرکیش در پایان ضمن اشاره به اهداف آموزش و پرورش در راستای فعالیت‌های فنی و مهارتی، عنوان کرد: مهارت آموزی از اهداف اصلی معاونت آموزش متوسطه است که برای تحقق این هدف ارزشمند و مرتبط با شعار سال، توسعه مهارت‌آموزی، ارتقا فعالیت‌های فنی و حرفه‌حرفه‌ای و کاردانش، آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان غیر هنرستانی، توسعه برون‌سپاری آموزش‌های مهارتی و توسعه هنرستان‌های کل کشور و استفاده از تکمیل ظرفیت در بعد از ظهر و کارگاه‌ها مدنظر وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

    برگرفته از سایت: معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش

    منبع خبر «» است و پایگاه خبری آموزش‌نگار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 276637 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری آموزش‌نگار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    لینک کوتاه خبر:
    ×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری آموزش‌نگار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید