چهارشنبه, ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2025-02-12
تبلیغات
    کد خبر: 275752 |
    تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳ | ارسال توسط :
    1 بازدید
    ۰
    می پسندم
    ارسال به دوستان
    پ

    به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «عومل موثر بر خبر؛ روزنامه‌نگاری در سپهر رسانه‌ای قرن بیست‌ویکم»، تحقق آرزوی یک خبرنگار و دانش‌آموخته مدیریت رسانه برای کار در حیطه پژوهش‌های مرتبط با رسانه و ابزارهای ارتباط جمعی است. در دنیایی که تقابل رسانه‌ها به میدان جنگ تشبیه شده و عملاً هشدارها و پیش‌بینی‌های دهه‌های میانی […]

    به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «عومل موثر بر خبر؛ روزنامه‌نگاری در سپهر رسانه‌ای قرن بیست‌ویکم»، تحقق آرزوی یک خبرنگار و دانش‌آموخته مدیریت رسانه برای کار در حیطه پژوهش‌های مرتبط با رسانه و ابزارهای ارتباط جمعی است. در دنیایی که تقابل رسانه‌ها به میدان جنگ تشبیه شده و عملاً هشدارها و پیش‌بینی‌های دهه‌های میانی و پایانی قرن بیستم در این زمینه عینیت یافته‌اند، در ایران، نه‌تنها فضای ذهنی عموم مردم، بلکه عرصه رسانه‌ها هم چندان به ابزارهای لازم و کافی برای حضور مؤثر در این جنگ مجهز نیستند.

    در چنین وضعیتی، کمبود کتاب‌هایی که از جنبه‌های مختلف کارزار جنگ رسانه‌ای را مورد توجه قرار دهند، بیش از گذشته احساس می‌شود. در این کتاب به قلم «ریچارد پرلوف» استاد ارتباطات دانشگاه ایالتی کلیولند، از یک طرف به تحولات روزنامه‌نگاری در ایالات‌متحده طی ادوار مختلف اشاره شده و از طرفی دیگر در بخش‌های مختلف کتاب، ورود رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه فیس‌بوک و توئیتر و تأثیرگذاری آن بر دروازه‌بانی خبر مورد توجه قرار گرفته است.

    همچنین، کتاب عوامل مؤثر در خبر به این نکته اشاره دارد که برخی اخبار در سایه سیطره رسانه‌های قدرتمند برجسته می‌شوند و برخی دیگر از دید عموم مخفی می‌مانند. اذعان به این مهم، از دید نویسنده آمریکایی که کشورش تعداد قابل‌توجهی از رسانه‌های برجسته جهانی را در اختیار دارد، خالی از لطف نیست.

    ادامه خبر...
    به همت نشر معارف؛ «توی جیبته» منتشر شد/ روایتی از نقش رسانه در زندگی نوجوانان

    این کتاب دربارۀ اخبار و روزنامه‌نگاری در عصری بسیار متفاوت از هر دوره‌ای است که پیش از این وجود داشته و مانند همۀ ادوار قبل، سرشار از مسائل موازی با گذشته است و در آن نویسنده تلاش می‌کند کارکرد اخبار، خطوط معاصر، مرزها و تعاریف مبهم را روشن کند. همچنین به مسائل معرفت‌شناختی در زیربنای واقعی آن، افسانه‌های مربوط به محتوای مغرضانه، تبیین عوامل تعیین‌کننده متنوع آن و فلسفه‌های هنجاری در مورد اینکه اخبار باید چگونه باشد، می‌پردازد.

    ریچارد ام پرلوف، استاد ارتباطات، علوم سیاسی و روان‌شناسی در دانشگاه ایالتی کلیولند و نویسندۀ کتاب‌های درسی علمی معتبر در زمینۀ ارتباطات سیاسی و متقاعدسازی است. مقالات پرلوف در مورد نظریه‌های ارتباطی، اثرات رسانه‌ای خصمانه و برداشت‌های مبتنی بر شخص سوم از اخبار در نظریه‌های ارتباط، تحقیقات ارتباطی و ارتباطات جمعی و جامعه منتشر شده‌اند. او در ارتباط با مقالاتی برندۀ جوایزی شده است.

    این کتاب با ترجمه آزاده سادات‌عطار توسط انتشارات سروش در ۴۶۶ صفحه و با قیمت ۴۸۰ هزار تومان عرضه شده است.

    برگرفته از: پایگاه خبری کتاب ایران (ایبنا)

    منبع خبر «» است و پایگاه خبری آموزش‌نگار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 275752 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری آموزش‌نگار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    لینک کوتاه خبر:
    ×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری آموزش‌نگار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید