سه شنبه, ۸ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | 2024-02-27
تبلیغات
    کد خبر: 13442 |
    تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱ | ارسال توسط :
    10 بازدید
    ۰
    1
    ارسال به دوستان
    پ

    رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت:یک هزار و ۵۲۹ دیرآموز پایه اول ابتدایی در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان در مدارس استان کردستان شناسایی شدند.

    به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از این تعداد، ۶۷۵ نفر در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۸۵۴ نفر نیز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی دیرآموز تشخیص داده شدند.

    او افزود:دانش آموزان دیر آموز در مقایسه با همسالان خود در مهارت‌های شناختی، روانی و حرکتی ضعیف‌تر عمل می‌کنند از این رو برنامه‌ها و تمهیدات خاصی را جهت سازگاری تحصیلی آنان باید رعایت واجرا کرد.

    رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به تهیه بسته تخصصی آموزشی ویژه دانش‌آموزان دیرآموز پایه اول افزود: شناسایی نیازها و ویژگی‌های دانش‌آموزان دیرآموز، اجرای آموزش فردی شده وارائه راهبردهای آموزشی در این بسته آموزشی تشریح وتببین شده است.

    او یادآور شد: کلاس های تلفیقی راهی برای شکوفایی توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان دیرآموز است به شرط آنکه معلمان در ارتباط با این کودکان آنها را درک کرده و با توجه به نیازهای ویژه این دانش آموزان به سازگاری اجتماعی، عاطفی و پیشرفت تحصیلی‌شان کمک کنند.

    ادامه خبر...
    درخواست تشکل های دانش آموزی فارس در خصوص غیر حضوری شدن امتحانات

    رنجبر با تأکید بر مشارکت وآموزش والدین همگام با آموزش وبرنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان وتأثیر مهم خانه وخانواده بر میزان یادگیری دیر آموزان تاکید کرد:آگاه ‌سازی اولیا درباره مسائل و مشکلات رفتاری در مدرسه و عواقبی که احتمالا ًبرای دانش‌آموزان، مدرسه وجامعه پیش خواهد آمد بسیار حائز اهمیت است.

    رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: دیرآموزان که ۱۰ تا ۱۳ درصد جامعه دانش آموزی را به خود اختصاص می‌دهند به عنوان یکی از مشکلات اساسی آموزشی دوره ابتدایی محسوب شده و معمولاً نمی‌توانند در تحصیل ویادگیری مطالب همگام با سایر همکلاسی‌های خود حرکت کنند.

    رنجبر یادآور شد: بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای، آموزش والدین، ارائه خدمات ویژه آموزشی، تسلط، توانمندی و کارآمدی معلمان خطر حذف شدن این دانش‌آموزان در جریان آموزشی را کاهش می‌دهد.

    انتهای پیام/م

    منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان

    منبع خبر «» است و پایگاه خبری آموزش‌نگار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13442 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری آموزش‌نگار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    لینک کوتاه خبر:
    ×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری آموزش‌نگار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید