چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-19
تبلیغات
    کد خبر: 12108 |
    تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴ | ارسال توسط :
    18 بازدید
    ۰
    1
    ارسال به دوستان
    پ

    رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از آغاز فعالیت آموزشی- تربیتی ندای مشاور در مدارس با نیاز‌های ویژه کردستان خبر داد.

    به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس ودور بودن دانش آموزان از فضای آموزشی، خدمات مشاوره‌ای وروانشناختی صدای مشاور به منظور ایجادآرامش، کاهش اضطراب و مدیریت بحران در ۳۹ مدرسه و مرکز مجازی با نیاز ویژه استان ارائه می‌شود.

    او با تأکید بر اهمیت استمرار و تداوم جریان تربیت، برنامه‌های پرورشی، فرهنگی ومشاوره‌ای در مدارس مجازی گفت: به صورت روزانه وهدفمند محتوا‌های تربیتی و پیام‌های مشاوره‌ای برای دانش آموزان با نیاز ویژه دختر وپسر دوره‌های مختلف تحصیلی ارسال می‌شود.

    رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان بیان کرد: فرآیند تربیت همیشگی است و مشاوران در مدارس مجازی پیام‌ها و کلیپ‌های تربیتی را با محوریت حفظ بهداشت روانی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی- تربیتی، ارتقای بهداشت روان، پیشگیری از مشکلات اجتماعی – رفتاری وکاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه می‌دهند.

    رنجبر با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد، تصریح کرد: محدودیت‌های ناشی ازشیوع بیماری کرونا بیش‌ازپیش جایگاه و نقش خانواده را در نظام تعلیم و تربیت آشکار کرد.

    ادامه خبر...
    وجود مدارس و اماکن ناایمن همچنان دغدغه شهر ایمن به شمار می‌رود/ بازدید ایمنی از بیش از ۲۴۱ مدرسه و مهدکودک در شیراز

    او با تاکید براهمیت آموزش خانواده و اولیای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها در روند شکل‌گیری خانواده متعالی نقش ویژه‌ای دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

    رنجبر ادامه داد: در مدارس مجازی سعی شده با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی در ارتباط با نحوه رفتار مناسب باکودکان با نیاز‌های ویژه نگرش، احساسات و واکنش‌های عاطفی خانواده‌ها به سمت آشنایی با ویژگی‌های خاص، توانمندی، محدودیت‌ها وعلاقمندی‌های کودک با نیاز ویژه سوق داده شود.

    رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ارتقای مهارت‌های راهنمایی و مشاوره‌ای را بعنوان یکی از محور‌های فعالیت‌های آموزش وپرورش استان دانست وتأکید کرد: مشاور، دانش آموز را در خودشناسی، مسئولیت پذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیم گیری، حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان، شناخت نیاز‌های فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزش‌های مطلوب یاری می‌دهد.

    رنجبر در ادامه با بیان اینکه نظام آموزش وپرورش در جامعه اساس پیشرفت و حافظ ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: شناخت، پرورش و هدایت توانمندی ها، تقویت انگیزه و مسئولیت پذیری در دانش آموزان بسیار مهم است.

    انتهای پیام/م

    منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان

    منبع خبر «» است و پایگاه خبری آموزش‌نگار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 12108 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری آموزش‌نگار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    لینک کوتاه خبر:
    ×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری آموزش‌نگار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید