رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت پیوست های فرهنگی گفت: برنامه های گسترده ای در خصوص فعالیت های فرهنگی و تربیتی در مدارس سمپاد در حال برگزاری است و به جرات می توان گفت دانش آموزان این حوزه بیشترین مقام ها را در حوزه های فرهنگی و تربیتی به دست آورده اند که این تعداد ۶ برابر سایر مدارس است.
وی ادامه به ضرورت کیفی سازی مدارس سمپاد اشاره کرد و افزود: خرد کردن و توزیع امکانات چاره کار نیست و باید منابع و امکانات به صورت متمرکز تجمیع شود.
این مقام مسئول بیان کرد: مدارس سمپاد همواره ظرفیت لازم را برای پیاده کردن تعلیم و تربیت تمام ساحتی و مطرح شدن به عنوان مدارس الگو در تراز سند تحول بنیادین را دارا هستند.
یاوری همچنین به ضرورت توجه و توسعه ساحت های شش گانه سند تحول اشاره کرد اذعان داشت: ساحت های شش گانه در سال جاری در ارزیابی های سالانه لحاظ می شوند.
فرهاد فتحی نژاد، معاون برنامهریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در این گردهمایی ضمن تبیین آئیننامه جدید مدارس استعدادهای درخشان گفت: هرجا نیازی احساس شود، یک سمپادی آماده اثرگذاری و نقش آفرینی است.
وی افزود: مدارس سمپاد آماده قرارگرفتن در تراز سند تحول بنیادین هستند و با تجهیز این مدارس هدفگذاری خوبی صورت گفته است.
لازم به ذکر است در این جلسه مدیران آموزش و پرورش به چالش موجود در مدارس سمپاد مثل تامین نیرو، ساختمان های فرسوده، توجه به شاخص های فرهنگی و تربیتی و اختصاص مشاور پرداختند.
سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با توجه به ضرورت توسعه مباحث تربیتی در مدارس سمپاد گفت: شهرهای گرگان، گنبد، آزاد شهر ، بندر ترکمن و کردکوی دارای مدارس سمپاد هستند که بومی سازی مباحث تربیتی و فرهنگی در این مدارس در دستور کار قرار گرفته است. در واقع باید برای تقویت هویت ملی دانش آموزان تلاش کنیم و در این مسیر باید بوم استان را در نظر بگیریم.
استفاده از ظرفیت های فرهنگی پیشینیان نظیر حکیم میر فندرسکی، مختوم قلی فراغی و فخر الدین اسعد گرگانی در بومی سازی ساختار ها یک ضرورت است.
برگرفته از سایت : پورتال سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان