چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-02-21
تبلیغات
    کد خبر: 12268 |
    تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶ | ارسال توسط :
    3 بازدید
    ۰
    می پسندم
    ارسال به دوستان
    پ

    دبیر دهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد از برگزاری تمامی مراحل این جشنواره به صورت آنلاین خبر داد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، وبینار هماهنگی مدیران ستادی دهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی با مدیران استانی چهارشنبه ۱۹خرداد در سالن جلسات دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برگزار شد. این […]

    دبیر دهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد از برگزاری تمامی مراحل این جشنواره به صورت آنلاین خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، وبینار هماهنگی مدیران ستادی دهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی با مدیران استانی چهارشنبه ۱۹خرداد در سالن جلسات دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برگزار شد.

    این وبینار با حضور مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، معاون فناوری دفتر و دبیر جشنواره، مدیر اجرایی جشنواره، مدیران گروه‌های آموزش و داوری جشنواره، مدیران استانی جشنواره، رؤسای گروه‌های تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی، رؤسای ادارات تکنولوژی و گروه‌های آموزشی ابتدایی و متوسطه، رؤسای گروه‌های تحقیق و پژوهش، سرگروه‌های علوم پایه استان‌ها و معاونان آموزش نیروی انسانی برگزار شد.

    برگزاری تمام مراحل به صورت آنلاین

    ابتدا محمدرضا شکرریز، دبیر جشنواره با تشریح روند کلی برنامه‌ها در خصوص تفاوت این دوره جشنواره با دوره‌های قبل گفت: مهم‌ترین فرق این جشنواره با دوره‌های قبل این است که تمام فرایندهای آن به صورت آنلاین برگزار می‌شود و چون این اولین دوره‌ای است که به این شکل اجرا می‌شود طبیعتاً مشکلاتی هم در پی خواهد داشت که همکاران واحد فناوری به سرعت این مشکلات را رفع می‌کنند.

    وی گفت: هم اکنون در حال تدوین فرم‌های داوری هستیم که این فرم‌ها به محض نهایی شدن در اختیار استان‌ها قرار خواهند گرفت.

    شکرریز درباره نحوه داوری‌ها توضیح داد: محصولات از طریق ستادها در اختیار داوران قرار می‌گیرند و ارزیابی اولیه انجام می‌شود. آثاری که حائز استانداردهای لازم هستند وارد مرحله دوم می‌شوند و گروه دیگری از داوران در استان‌ها این مرحله را داوری می‌کنند. در نهایت محصولات برای دو بخش ارسال می‌شوند. یک بخش برای هیأت انتخاب که در آن بخش نفرات اول تا دهم معرفی می‌شوند و بخش دیگر برای هیأت انطباق که چنانچه این تولیدات با محتوای آموزشی QR Codeهای کتاب‌های درسی انطباق داشته باشند معرفی می‌شوند.

    دبیر دهمین دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیکی درباره تولیدات خارج از استانداردهای جشنواره گفت: بازی‌های تعاملی و نرم‌افزارهایی که نیاز به نصب در کامپیوتر یا گوشی را داشته باشند در این دوره از جشنواره شرکت داده نخواهند شد و این محصولات در جای دیگری استفاده می‌شوند.

    وی از رابطان و مدیران استانی خواست همکارانشان را ترغیب کنند تا با فرمت‌های استاندارد تولیدات خودشان را برای این جشنواره ارسال کنند.

    توجه به ویژگی مخاطبان در تولید محتوای الکترونیکی

    در ادامه این جلسه سمیه مهتدی، رئیس گروه آموزش و مشاوره جشنواره به ارائه مباحثی در خصوص تولید محتوای الکترونیکی پرداخت.

    ادامه خبر...
    بازدید از مدرسه پسرانه روحی شاد با حضور نماینده کلیمیان درمجلس شورای اسلامی

    مهتدی با اشاره به تاریخچه تولید محتواهای الکترونیکی در دوران پیش از شیوع کرونا گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره به‌دنبال تولید محتوایی با فرمت ویدئو یا HTML5 باشند و از ساخت محتواهایی با قالبی‌های چندرسانه‌ای که نیاز به نصب در گوشی داشته باشد خودداری کنند.

    وی ادامه داد: گروه آموزش جشنواره، فیلم‌های یک دقیقه‌ای را درخصوص معرفی قالب‌های مورد قبول جشنواره تهیه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. این گروه همچنین از اساتید حوزه تکنولوژی دعوت کرده است تا قوانین و اصول پداگوژی دارای اهمیت برای تولید محتوا را در قالب فیلم‌هایی آموزشی برای علاقه‌مندان تهیه کنند.

    رئیس گروه آموزش جشنواره به علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره توصیه کرد ویژگی‌هایی از جمله جنسیت، سن، دانش اولیه، هوش، استعداد، توانایی، دانش، زمینه‌های فرهنگی، گرافیک، بار شناختی که به مخاطب وارد می‌شود و… را در تولید محتوا درنظر بگیرند.

    تبیین فرایند داوری

    محمد نیک‌افروز، مدیر کمیته داوران نیز با تبیین فرآیند داوری و ابعاد مربوط به آن گفت: داوری در چند مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول محصولاتی که با استانداردهای مورد نظر جشنواره انطباق ندارند غربال می‌شوند.

    وی ادامه داد: در فرایند اولیه داوری چهار گویه کلیدی داریم که عبارتند از مطالب ارزشی، اعتبار سطح علمی، انطباق با رعایت قوانین مادی و معنوی آثار و شاخص‌های فنی. اگر این الزامات در مرحله اول احراز شدند، تولیدات به مرحله دوم داروی می‌روند. در مرحله دوم هریک از چهار گویه ابتدایی به بخش‌های دیگری توسعه پیدا می‌کنند. در این مرحله تولیدات امتیاز می‌گیرند. پس از کسب حد نصاب لازم جشنواره، وارد دور سوم داوری می‌شوند. در این مرحله بسته به امتیاز کسب شده به بخش انطباق با QR Code کتاب‌های درسی و یا بخش انتخاب می‌روند.

    مدیر کمیته داوران با اشاره به اینکه محتواهایی به فاز دوم داوری می‌روند که حتماً چهار گویه اولی را احراز کرده‌ باشند گفت: تمام فرایندهای جشنواره دهم آنلاین است. برای انجام داوری تولیدات سامانه‌ای داریم سرگروه‌های داوری و داوران در آن معرفی شده‌اند. محتواها از طریق نماینده استان توزیع شده و داوران در فرم‌های آنلاین نظراتشان را ثبت می‌کنند و ما بلافاصله نتایج را می‌بینیم.

    این جلسه با پرسش و پاسخ مدیران جشنواره استانی و جمع‌بندی مباحث ارائه شده توسط مدیر کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی پایان یافت.

    انتهای پیام

    منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

    منبع خبر «» است و پایگاه خبری آموزش‌نگار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 12268 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری آموزش‌نگار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
      برچسب ها:
    لینک کوتاه خبر:
    ×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری آموزش‌نگار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید