دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
    کد خبر: 248192 |
    تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ | ارسال توسط :
    12 بازدید
    ۰
    3
    ارسال به دوستان
    پ

    اردبیل- معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هنوز استان اردبیل در پیک ششم کرونا با سویه امیکرون به اوج نرسیده و در هفته‌های آینده این اتفاق رخ خواهد داد.

    حسن قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۱۵۰ نفر ابتلاء به اومیکرون را در استان شاهد هستیم و به طور متوسط از این تعداد ۴۰ تا ۴۵ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری می‌شوند.

    وی علائم اومیکرون را شبیه سرماخوردگی اعلام کرد و گفت: در این سویه که عمدتاً خانواده‌ها را در گروه‌های سنی مختلف درگیر می‌کند، ما با شرایط متفاوت بستری و درمان روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که ۵ تا ۷ روز افراد مبتلا باید در قرنطینه باشند.

    معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به چالش امتحانات دانشجویان دانشگاه‌ها به ویژه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: تا زمانی که شهر اردبیل به رنگ قرمز درنیاید، ما امتحانات را به صورت حضوری برگزار می‌کنیم تا ارزیابی علمی دانشجویان به صورت دقیق انجام شود.

    قبادی تصریح کرد: امتحانات مجازی ارزیابی دقیقی از وضعیت تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان نیست و انتظار می‌رود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانشجویان در آزمون‌های حضوری شرکت کرده تا نیم سال اول را سپری کنند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: حتی برای افراد مبتلا شرایط برگزاری آزمون به صورت اتاق‌های ایزوله در نظر گرفته شده و در صورت آماده نبودن دانشجویان امکان انصراف از واحد انتخاب شده وجود دارد.

    قبادی به وضعیت شکننده کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: هنوز به تناسب ظرفیتی که در موج پنجم در استان شکل گرفته، ما با شرایط بحرانی فاصله داریم و ۵۰ درصد ظرفیت مراکز بیمارستانی به ویژه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و سایر تجهیزات در حال بهره‌برداری است.

    وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در ۲ هفته آینده افزایش مراجعین و بستری‌ها را شاهد باشیم که از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات آمادگی کامل در صورت شرایط انفجاری بیماری را داریم.

    ادامه خبر...
    برگزاری حضوری کلاس‌های درس در مناطق مناسب استان سمنان

    قبادی بیان کرد: در این سویه عمدتاً کودکان درگیر بیماری می‌شوند که بهتر است خانواده‌ها با مراقبت‌های بهتر و تشخیص به موقع مانع از تشدید وضعیت بیماری شوند.

    فوق تخصص ریه در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بهتر است افراد مبتلا به سویه جدید خود را از جمع خانواده دور نگه داشته و در اتاقی قرنطینه کنند تا شرایط بهتری را در کنترل بیماری کرونا شاهد باشیم.

    وی ضرورت اصلاح بسیاری از امور را نیازمند عزم جدی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد و گفت: بیش از ۲ میلیون دز واکسن تزریق شده که به طور متوسط در دز اول و دوم تزریق تا ۹۰ درصد و در دز سوم تزریق واکسن کمتر از ۳۲ درصد است.

    قبادی از آغاز تزریق واکسن برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال و ۵ تا ۱۲ سال خبر داد و تصریح کرد: این واکسیناسیون در ۲ مرحله انجام خواهد شد که امیدواریم با همراهی خانواده‌ها کودکان و نوجوانان در برابر این ویروس چموش واکسینه شوند.

    وی افزود: استان اردبیل در بحث واکسیناسیون دز اول و دوم در جایگاه دوم و سوم کشوری قرار دارد اما در دز سوم تنها ۳۲ درصد پوشش واکسن را داشتیم که امیدواریم با مراجعه هموطنان با تزریق دز سوم پیشگیری از ابتلاء به سویه امیکرون را شاهد باشیم.

    معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطر نشان کرد: ۳۷۰ هزار نفر در نوبت تزریق دز سوم هستند که هنوز برای واکسیناسیون مراجعه نکردند و انتظار می‌رود در کنار تزریق دز سوم، زدن ماسک و رعایت موازین بهداشتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

    برگرفته از سایت : خبرگزاری مهر

    منبع خبر «» است و پایگاه خبری آموزش‌نگار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 248192 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  300023496692  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری آموزش‌نگار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    لینک کوتاه خبر:
    ×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری آموزش‌نگار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید